Я в суспільстві-суспільство в мені!

У рамках проведення декади предметів суспільно-гуманітарного циклу і з метою інтеграції учнів 10 класу в суспільний простір, формування в них бажання до  самопізнання, можливості розпізнавати особисті якості, прагнення до тісної і результативної взаємодії з іншими людьми у школі був проведений тренінг «Я в суспільстві-суспільство в мені».

Модератор тренінгу – вчитель курсу «Громадянська освіта» Марківський Андрій Петрович  разом з учнями 10 класу провів ряд цікавих вправ, які допомогли десятикласникам зорієнтуватися у сучасних суспільних відносинах, визначити свою роль і місце серед інших людей.

За допомогою асоціацій, які кожен з учасників назвав спільно, було сформульовано визначення – «соціум», «соціальні відносини», озвучено проблемне питання тренінгу – «З якими проблемами в соціумі ви, сучасні підлітки, зустрічаєтесь?». Відповідь на яке протягом тренінгу шукали учасники.

Для того, щоб зрозуміти себе і як саморозуміння дає можливість  жити в суспільстві, почувати себе в ньому комфортно учасникам тренінгу було запропоновано пройти тест – «Сім Я – людини», за підсумками якого учні виявили свої суспільні схильності і  усвідомили, що ми всі виявились різними, але разом маємо співіснувати в одному суспільстві.

Мультимедійна вправа «Ми з тобою схожі, ми з тобою різні» дала можливість учням зрозуміти чим ми відрізняємося один від одного, чим ми схожі, які відмінні ознаки нам важко прийняти, які негативні умови співіснування часто існують і переважають в середовищі підлітків, до чого це приводить.

Засобами візуальних засобів – картинок, на тему суспільних відносин, діти склали плакати в яких розкрили тезу, що суспільство – це об’єднання різноманітностей, де є місце кожному і тільки за таких умов воно може і має існувати. Тільки при таких умовах кожен зможе реалізуватись і бути корисним для спільноти і для себе самого.

На завершення кожен з учасників заповнив розділи валізи «подарунками»: від батьків, від друзів, від школи, від самого себе, що збираючись у подорож під назвою «Життя», кожен з учасників отримує від певних людей із собою, які допоможуть  зробити перші самостійні кроки у дорослому житті.

Під час обговорення учні коментували і мотивували чому саме зазначені ними «дари» їм потрібні і важливі. Після обговорення вправи модератор запропонував всім учасникам щось подарувати один одному.

Всі подарунки мали позитивний, приємний і корисний зміст, що дало змогу учням під час тренінгу отримати нові знання, згадати те, що вже знають і сформувати свою думку стосовно суспільних відносин в країні і замислитися над своїм місцем у соціумі.

Відеоогляд тут

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.