Символіка

Гімн школигімн школи

Гімн школи написаний у 2005 році.

Вчитель початкових класів школи  Фурсова А.М. – автор слів.

Вчитель музичного мистецтва Драган О.В. – автор музики.

 

 

 

Емблема емблема

     Емблема загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 є офіційним знаком школи. Використовується при оформленні тематичних виставок, робіт, стендах, під час навчально-виховного процесу, у шкільному діловодстві, на заходах за участю представників школи або у відповідних навчально-методичних і виставкових матеріалах.

     Значки, відзнаки, інші форми ідентифікації з зображенням емблеми школи носять на лівій стороні грудей на середній відстані між передпліччям і ліктем по вертикалі. Діаметр кола при виготовленні емблеми сталими розмірами не визначається, однак має бути пропорційним елементам які знаходяться в ньому з збереженням всіх дотичних і симетричних ліній.

     Порядок застосування і використання емблеми школи не є вичерпним і обмеженим. Працівники, учні, адміністрація можуть використовувати емблему школи без додаткових погоджень і отримання дозволів на її застосування. Особи які не є учасниками навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 м. Бердичева процес, умови, обставини, час  використання емблеми школи  мають погодити з адміністрацію школи у довільній формі . У разі неотримання такого погодження адміністрація школи залишає за собою право вимагати у встановленому порядку припинення використання емблеми школи. Внесення змін, коректив, доповнень до зображення емблеми, зміна розмірів і місця розташування елементів, кольорів і написів емблеми  належить виключно її автору.

     Емблема загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11  м. Бердичева створена у 2013 році директором школи Марківським Андрієм Петровичем з загальним дотриманням  геральдичних правил і вимог до ідентифікаційних зображень.

 Геральдичний опис емблеми

     Композиція емблеми виконана  у формі кола. Загальне коло емблеми поділяється на дві частини – внутрішню і зовнішню.

     Внутрішня частина – це поле кола лазурної емалі в якому по центру від крайньої нижньої точки зовнішнього кола, до половини внутрішнього,  розміщена колона  іонічного архітектурного ордеру з срібного металу. Колона рівновіддалена від крайніх бокових точок внутрішнього кола. У нижній частині колони, не торкаючись її основи червоною емаллю вписано дату «1925». Від середини колони і до початку капітелі, відповідно до загальної симетрії, розміщений герб міста Бердичева. Герб міста не виходить за межі колони по ширині.

     Над колоною вписані срібним металом дві цифри – «11», цифри не торкаються верхньої частини капітелі колони і перебувають у самостійному стані без опори. Висота цифр не менше 2/3 від половини поля внутрішнього кола  (основи емблеми) до  чорного кола.  Від основи колони з зворотнього боку по окружності внутрішнього поля емблеми розміщені дві оливкові гілки з обох боків колони з срібного металу. Кожна з гілок симетрично розташовані одна відносно одної і мають по 14 листків кожна.

     Від четвертого верхнього листка оливкової гілки, з одного боку, до четвертого верхнього листка гілки з протилежного боку, по внутрішній окружності емблеми, не торкаючись інших елементів  розміщений напис літерами одного розміру срібною емаллю на латині – «TANTUM POSSUMUS, QUANTUM SCIMUS».

     Обрамляє сформовані елементи внутрішнього поля емблеми – вузьке коло чорного кольору, яке розміщене за колоною і оливковими гілками в нижній частині.

     Зовнішня частина емблеми  являє собою вузьке коло срібного металу, шириною рівною колу чорного кольору до якого торкається впритул, формуючи єдиний композиційний елемент,   без написів і розміщене за колоною і оливковими гілками в нижній частині емблеми.

      За колом срібного кольору розташоване кругле лазурне поле,   поверх якого нанесений напис золоти металом у верхній частині, розміром не менше 2/3 від зовнішньої окружності емблеми: «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 міста Бердичева» малими літерами з однією заголовною в першому слові і другою, в назві  міста. Напис не торкається жодного з елементів емблеми і є її невід’ємною складовою.

Значення емблеми і її елементів

     Емблема школи є завершеною композицією, що складається з різних елементів і є ідентифікатором осіб, речей, результатів творчої, інтелектуальної діяльності в середовищі.

Значення кольорів

Емалі:

     Лазур (синій) — в геральдиці тинктура,  є основним кольором емблеми, належить до геральдичних кольорів — символізує великодушність вчителя, чесність, вірність обраному шляху, професії і бездоганність виконання роботи і своїх обов’язків.

     Червінь (червоний)— символізує хоробрість і мужність багатьох поколінь учнів школи і педагогів в випробуваннях ХХ століття,  любов до своєї професії, роботи не дивлячись на труднощі.

     Чернь (чорний) — символ обережності, виваженості,  мудрості.

Метали:

     Срібло (білий) — символізує благородство вчителя, відвертість учня, чистоту взаємовідносин між учасниками навчального процесу, правдивість у роботі і навчанні.

     Золото  — використане у значенні  багацтва знань, сили, вірності обраному шляху, його початок в стінах школи, справедливість, милосердя.

Елементи емблеми

     Загальна композиція емблеми має круглу форму у значенні нескінченності навчання, виховання, педагогічної роботи, багату історію і тривалий час існування школи.

     Колона – штучний негеральдичний символ має значення стійкості різних випробувань які випадають на історію і життя школи, стабільність роботи закладу, основу подальшого життя учня, випускника, пов’язує минуле і теперішнє.

     Іонічний ордер має значення надання школою великої кількості знань в різних галузях від поезії до театральних навичок,   прагненням навчити учнів сприймати  світ прекрасного,  емоційність, витонченість, естетичність у  вихованні учня. Наявність великої кількості дрібних деталей на колоні вказує на багатогранність і велику кількість елементів навчання і виховання.

     Оливкові гілки – це природні негеральдичні фігури – символізують  мир, спокій, прагнення відсутності потрясінь, взаєморозуміння між учасниками навчально-виховного процесу, вірність обраному шляху.

     Герб міста Бердичева вказує на приналежність і розташування школи в місті Бердичів.

     Цифри «1925» –  це дата яка стосується будівлі,  а не самої організації і діяльності школи як закладу. Ці цифри  вказують на початок роботи першого навчального закладу в приміщенні, де тепер працює  школа № 11 і початок його використання в освітніх цілях. Точний рік заснування школи в сучасному її розумінні – 1944. Оскільки приміщення сучасної школи надзвичайно важливе для мешканців мікрорайону в якому вона знаходиться і в свідомості жителів міста сформована думка, що школа № 11 була в теперішньому приміщенні завжди, то вказана дата була взята на емблему як дань освітній традиції і спадковості педагогічної роботи в будівлі школи.

     Цифри «11»  вказують на номер школи.

     Напис срібною емаллю на латині – «TANTUM POSSUMUS, QUANTUM SCIMUS» має пояснення приналежності емблеми навчальному закладу, в перекладі з латини має значення «Ми можемо стільки, скільки знаємо» і спонукає кожного хто причетний до школи до більшого пізнання і оволодіння знаннями, щоб мати більше можливостей себе проявити і реалізувати в навчанні і свідомому житті. Напис латиною виконаний свідомо, щоб той хто не знає його тлумачення самостійно з’ясував і пізнав істинне значення вказаного девізу.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.