Правові орієнтири – кожній дитині!

новини тренінг20 листопада минає 30 років з дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН Конвенції про права дитини. Саме цій даті і напередодні Всесвітнього дня прав дитини у школі було проведено ряд практичних заходів в межах правового проекту «Правові орієнтири – кожній дитині!» і місячника правових знань,  який реалізовувався під керівництвом педагога-організатора Вакулюк О.В.

Готуючись до проведення правового тренінгу, як заключної частини проекту,  було знято кілька відеоробіт  керівником   гуртка юних журналістів Драганом О.В., самих гуртківців і членів учнівського самоврядування: «Що таке права дитини?», «Які ти знаєш права дитини?», «Які у тебе є обов’язки?» де учні відповідали на поставлені в самій назві відео запитання, актуалізуючи всі свої знання і думки з даної тематики, а наприкінці кожного ролика надали ґрунтовне пояснення з точки зору правознавства, що таке права, як їх поділяють і які є особливості їх реалізації. Наступною відеороботою стала зйомка ілюстрацій прав дитини в якій взяло участь близько сорока дітей. Цікаво і захоплююче було проілюстровано 15 прав дитини, закріплених в Конвенції.

Впродовж тижня активістами учнівського самоврядування було проведено анкетування старшокласників щодо обізнаності про права дитини, оброблено і узагальнено його  результати які були представлені і озвучені на тренінгу «Як я знаю свої права?», який провів вчитель  правознавства Марківський А.П. і став завершальним етапом реалізації проекту.

Під час тренінгу було проведено ряд вправ на знання і розуміння прав дитини, на вміння реалізовувати і застосовувати їх в повсякденному житті. Чимало уваги було приділено обов’язкам дитини, адже неможливо будувати правову державу без збалансованості прав і обов’язків дитини, людини. Учні співставляли права і обов’язки, визначала основні і найнеобхідніші, наводили приклади зі свого життя про реалізацію або порушення прав.

Фіналом тренінгу став виступ двох груп дітей з домашнім завданням. В рамках тренінгу одна група під керівництвом Зимогляд Марії, учениці 10 класу, інша група яку очолювала учениця 10 класу Стаднік Наталія презентували за допомогою відеозасобів, асоціативних картинок і алегоричних образів приклад одного з прав дитини, якими виступили паспорт – право на ім’я і людина з валізою, як багаж знань – право на освіту.  Учасники групи доводили, що ці права є визначальними і фундаментальними для кожної людини так як їх наявність і гарантованість відкриває розуміння сутності і реалізації інших прав дитини, необхідних для повноцінного її життя.

Наприкінці тренінгу запрошений інспектор ювенальної превенції Бердичівського відділу поліції Чубоха О.Я. розповіла присутнім про відповідальність за порушення прав інших людей, наголосила на особливій увазі держави щодо недопущення порушень в галузі прав дитини.

Реалізація проекту, протягом двох тижнів дала можливість залучити велику кількість його учасників з різних класів, охопити дітей різними видами діяльності, згуртувати колективи у підготовці до тренінгу, а головне він стимулював  вчити права, пригадати обов’язки і відчути приємні миті творчості.

Перегляньте більше фотографій

Наші учні про те, що таке права дитини

Наші учні про те, які вони знають права дитини

Наші учні про те які вони мають обовязки

Ілюстрація прав дитини нашими учнями

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.