Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування

     Із метою об’єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, щоб зробити шкільне життя змістовнішим і цікавішим, в школі організовано роботу учнівського самоврядування.

   Діяльність органів  учнівського самоврядування  сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, більш ефективному входженню учнів у доросле життя.  Органом учнівського самоврядування в школі є парламент. Він  має двоступеневу  структуру – загальношкільну і класну з чітким взаємозв’язком, що знаходить своє відображення у підпорядкуванні.

    Окремо, один раз на два роки, проводяться вибори Президента школи. Учні 8-10-х класів подають свої кандидатури і збирають підписи на свою підтримку. У виборчий бюлетень вносяться дві кандидатури, які набрали найбільшу кількість голосів на свою підтримку. З числа членів учнівського самоврядування шляхом таємного голосування на звітно – виборній конференції у вересні обирається голова, його заступник, секретар, а також голови комітетів.

     Парламент школи складається із шести комітетів.

  2Кожний комітет має свій план роботи, який підпорядкований плану роботи шкільного парламенту. Учні, які входять у комітети обираються на початку навчального року строком на один рік відкритим голосуванням на класних  зборах учнів 5 – 11-х класів. До керівних органів учнівського самоврядування входять активні та відповідальні учні, які мають організаторські здібності, проявляють готовність працювати, допомагати педагогам школи у здійсненні виховного процесу.

  Без підтримки і допомоги вчителя учнівське самоврядування малоефективне, тому і у Президента  школи, голів комітетів  є вчителі-консультанти. Вони допомагають учням сформувати проблему, визначити порядок її вирішення, підтримують дитячу ініціативу, не нав’язують свою точку зору, а на очах дітей і разом з ними обмірковують справи.

    3Щомісяця в останню п’ятницю проходить засідання парламенту, на якому присутні Президент ШП, його заступник, секретар, старости класу і голови комітетів. Засідання проводить голова ШП або його заступник. Протокол веде секретар. Під час таких засідань учні планують дитяче дозвілля, навчаються самостійно мислити, аналізувати, приймати рішення, думати не лише про себе, а й про тих, хто поряд, поважати їх та їхні права. У школярів виховується почуття патріотизму, відповідальності, громадянської свідомості та активності.

   Члени учнівського парламенту здійснюють  контроль за виконанням режиму дня учнями школи, організовують взаємодопомогу у навчанні, здійснюють  підготовку до  проведення конкурсів, предметних тижнів, організовують дозвілля на перерві, в післяурочний час, проводять  вечори відпочинку, масові заходи, допомагають з ремонтом у школі, контролюють зовнішній вигляд учнів, наявність спортивної форми на уроці фізичної культури, слідкують  за дисципліною і порядком у школі, проводять  бесіди про шкідливість куріння, алкоголізму, наркотиків і профілактику СНІДу і т.д. З’являються і організовуються учнями нові форми роботи, такі  як  рейди – перевірки санітарного стану класів, озеленення класних кімнат, волонтерська допомога; участь у благодійних акціях.

    Діяльність учнівського самоврядування спрямована на підвищення якості навчання; зміцнення свідомої дисципліни; організацію позакласно-виховної роботи; розвиток ініціативності і творчої діяльності учнів; реалізацію прав і обов’язків школярів.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.